The Book of Aesthetic Education of the Modern School

The Book of Aesthetic Education of the Modern School
Priscila Fernandes
18/09/2014 – 08/12/2014

La proposta de Priscila Fernandes per a l’Espai 13 consisteix en una instal·lació que materialitza una situació d’aula fictícia a l’Escola Moderna (1901-1909, Barcelona), si hi hagués hagut un programa d’educació estètica. Amb l’execució de Ferrer i Guàrdia el 1909 es va aturar el desenvolupament de l’Escola i només podem preguntar-nos perquè mai no es va materialitzar una educació estètica i com hauria estat aquesta. Quins artistes i textos haurien usat? Quines activitats s’haurien promogut? I quina hauria estat la posició de l’Escola Moderna en relació amb els diversos discursos i pràctiques artístiques que emergien en aquella època? Amb l’objectiu de plantejar aquestes preguntes, el projecte de Priscila Fernandes transformarà l’Espai 13 en una aula d’art de l’Escola Moderna. A l’espai s’hi disposaran pòsters d’obres d’art, el mobiliari necessari per a una situació educativa i exemplars del llibre “¿Y el arte? The Book of Aesthetic Education of the Modern School” que dóna nom a l’exposició.

Veure vídeo de presentació de l’exposició per Priscila Fernandes.

Activitat relacionada de Pedagogies de Fricció:

En paral·lel a la reflexió proposada per l’artista al voltant de l’Escola Moderna i del seu llibre d’educació estètica, Pedagogies de fricció proposa un debat centrat en el paper de l’escola i de l’educació de les arts. Aquesta és una reflexió necessària just en un moment en què s’està posant en risc l’educació com a dret bàsic universal i eliminant l’ensenyament de les arts a l’escola en favor d’enfocaments més utilitaris. En el marc d’un curs de formació de professorat, que tindrà sessions obertes al públic, educadors, artistes i teòrics compartiran una discussió sobre les iniciatives de transformació pedagògica dins i al voltant de l’escola, així com sobre el paper de l’educació de les arts i la creativitat en el marc de les formes de producció cultural contemporànies. A partir d’aquests debats, i de la posada en comú dels propis sabers i experiències, els docents participants generaran propostes educatives que duran a terme des dels seus centres en relació amb les següents exposicions del cicle Lesson 0.

Anar al programa del curs de professorat.

 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s